过去的昨天

推荐歌曲 the upper hand

the upper hand是音乐剧政坛秘辛里的一首歌曲,由philip quast与John barrowman共同演唱的曲目,这首歌的词有点高能~感兴趣的话可以去b站搜索一下
下面是歌词~中文部分不用在意是机翻的😂中间删掉了几句对白。

how can I convince you?

我怎么才能说服你

can you ever be persuaded or be made to understand

你有没有可能被说服或被说服去理解

look,it keeps me recused,help me

听着,这样我就可以回避了,帮帮我

since the competition gives me

自从竞争给了我机会

there Isay:the upper hand to use you words

利用你说的话占上风

how can I describe it

我该怎么形容

could I ever do it

我能做到吗

just as make you know how I feel

让你知道我的感受

how the hearter starts beating faster

心脏怎么开始跳的更快了

to the limbs grow warm and steady

四肢变得温暖而稳定

red as fire hard as steel

红的像火,硬似铁

there,hard as steel

这里,硬似铁

and there,hard as steel

还有这里,硬似铁

and there

还有这里...

did I heard that  word from you

我是不是听你说过

you,who used to train,restrained,controled

me.

你,曾经训练我,约束我,控制我。

so it was,well,This changes things,you know

所以,你知道你改变了一切

weren't you after all the one

你知道你不是那一个

who told Me keep on jumping right on cue

谁告诉我要在正确的时候跳起

you clientele see the things progressed as planned你的客户会看到事情按计划发展

make them lift  their eyes to you让他们抬起眼睛看你

you taught me well,gotta keep the upper hand!你把我教得很好,必须保持优势!

and it's the journey all too quickly

这段旅程太快了

from the golden boy to the old and sick

从金童变成老弱病残

from the luminary to the lunatic

从名人到疯子

and the differences you'll surely understand

你肯定能理解其中的区别

sweet jesus,how you'll understand

the upper hand

亲爱的耶稣,你怎么会明白优势

that's the game,how absured

这就是游戏规则,多么可怕

what a shame,yes,shames the world

真可耻,是的,让世界蒙羞

mark'em lift their eyes to you

让他们抬起眼睛看你

评论(2)

热度(23)

  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据